« Back

Eesti sihtkohad kutsuvad kevadtalgutele: teeme hooajaks digiandmed korda!

Suvi läheneb ja iga päevaga otsib aina enam huvilisi meie kohta infot, seega vaatame andmed üle ning teeme digiprofiili turismihooajaks korda!   

Visit Estonia digiturunduse analüütiku Ingrid Veermetsa sõnul ei saa andmete puhul alahinnata ühtegi digikanalit. Infootsija võib klikkida turismitalu ametlikule kodulehele, aga võib ka vaadata Facebooki kontot või hoopis Bookingu veebi. Palju vaadatakse ka Vikipeediat, mille ingliskeelset versiooni külastatakse kuus umbes 900 miljonist unikaalsest seadmest. See veebientsüklopeedia toetub aga suuresti just avalikult kättesaadavatele andmetele.

Mullu eelistas suurem osa Eesti reisinud turiste oma reisi ette planeerida, kasutades selleks avalikke veebiandmeid. „Väliskülastajate piiriuuringust selgus, et koguni 62% turistidest broneeris üksikteenused internetis enne reisi, et leida sihtkohas üles need kõige põnevamad pärlid ja vaatamisväärsused," täpsustab Veermets.

Samuti aitab digitaalse kohaloleku optimeerimine parandada ettevõtte positsiooni otsingutulemustes. See ei puuduta ainult suuri ettevõtteid, vaid ka väiksemaid sihtkohti ja turismiobjekte. „Uuendage oma profiile regulaarselt, et iga inimene saaks kõige värskema ja asjakohaseima teabe. Uuendus võib olla lihtne asi, nagu hooajaliste pakkumiste lisamine, menüü uuendamine või uute atraktsioonide tutvustamine, kuid selle mõju on märkimisväärne," ütleb Veermets.

Ka Visit Pärnu turundusjuht Triin Lorents mittetulundusühingust Destination Pärnu tõdeb, et peale selle, et adekvaatne veebiinfo on märk ettevõtte usaldusväärsusest, on värskel ja asjakohasel infol ka oluline roll turunduses ja diginähtavuses. "Piirkondade turundusjuhid kasutavad turundustegevuste planeerimisel kõige ajakohasemat infot, mida saame ettevõtete kontodelt. Mitmed platvormid, nagu näiteks TripAdvisor, kasutavad algoritmi, mis tähendab seda, et kui hoiad oma ettevõte profiili korras ja uuendad seda tihti, annab ta su ettevõttele Google'is parema nähtavuse. Ka külaliste tagasisidele peab alati vastama - see jätab su profiilist usaldusväärse ja turvalise mulje ning aitab samuti nähtavusele kaasa," märgib Lorents  

Profiili uuendamisel soovitab Lorents alati vaadata üle ka pildigaleriid, et ettevõtte visuaalne poolgi oleks turistile võimalikult ahvatlev ja ilus.

Visit Estonia meeskond